
In deze aflevering praat Jannetta met Jacqueline van de Pas, Just Jackie, en zij is vastgoedmarketeer en gespecialiseerd in verkoopstyling. Jacqueline geeft vandaag een paar voorbeelden waarbij verkoopstyling een grote bijdrage heeft geleverd aan de verkoop van het huis.
Drie dingen waar Jacqueline altijd op let, zijn:
- Kleurgebruik
- Doelgroep
- Licht en ruimte
Kleurgebruik
Kleurgebruik is persoonlijk. Een appartement met oranje vloerbedekking en rode kozijnen spreekt minder mensen aan. Ook stond het leeg. Jacqueline heeft een lichte laminaatvloer laten leggen en de kozijnen wit laten schilderen. Daarnaast heeft ze het appartement gemeubileerd en voorzien van sfeerdecoraties, waardoor het snel verkocht is.
Doelgroep
Vaak zie je een eengezinswoning in een kinderrijke buurt. De kinderen zijn inmiddels uit huis. De inrichting is niet meer van deze tijd, en vaak aan de donkere kant. De kamers zijn dan niet meer ingedeeld naar de doelgroep, er zijn geen kinderkamers, logeerkamers of studeerkamers. Vaak worden de kamers nu gebruikt als opslag. Het is belangrijk om een functie te geven aan een kamer. Mensen willen terugzien op de foto’s en als ze komen kijken of ze hun kinderen kwijt kunnen. Zorg dat de inrichting klopt met de doelgroep.
Licht en ruimte
Kijk bij het maken van de foto’s goed naar hoe de meubels in de kamer staan. Het is belangrijk dat je looplijnen en zichtlijnen kunt zien. Zet meubels dus niet midden in een kamer. Maak de vensterbanken leeg en doe de gordijnen open, zodat je direct naar buiten kunt kijken als je de kamer in stapt.
Wil je je huis verkopen? Controleer je huis en de presentatie op deze drie punten.